سلام دوست عزیز
در صورت داشتن سرویس فعال برای دریافت پشتیبانی آنلاین ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید.
اگر می خواهید نحوه ی شرکت در رویداد یا برگزاری رویداد را بدانید از صفحات راهنما استفاده کنید.
همچنین می توانید پاسخ سوالات خود در زمینه خرید را از مرکز تماس ما به شماره 02157605500 دریافت نمایید.
شرایط استفاده از خدمات اسکایروم
این توافقنامه آخرین بار در تاریخ 21 آذرماه 1400 بهروزرسانی شده است.
۱.تعاریف و اصطلاحات
در این توافقنامه اصطلاحات و عبارات زیر اینگونه معنا میشوند:
- اسکایروم: شرکت ارتباطات آنلاین اسکایروم و یا دیگر مجموعههای ثبت شده تحت مالکیت شرکت مهبانگ فنآوریهای پارس.
- مشتری/کاربر: هر شخص حقیقی یا حقوقی درخواست کننده خدمات که با ارائه اطلاعات شخصی و یا سازمانی خود به صورت مستقیم و یا از طریق نمایندگیها در سیستم اسکایروم ثبت نام نموده و حساب کاربری فعال دارد و از خدمات اسکایروم به صورت رایگان یا با پرداخت هزینه ماهانه، سالانه و یا موردی استفاده میکند.
- شرکت کننده: به معنای برگزارکننده و یا کاربران وی که با /بدون ثبتنام در برنامههای آنلاینی که از طریق پلتفرم اسکایروم برگزار میشوند حضور و مشارکت دارند.
- بازدید کننده: به معنی کسانی که بدون وارد شدن به سیستم اسکایروم و یا محصولات آن فقط به عنوان بازدید کننده سایتها و نمونههای آموزشی منتشر شده در سایتها و شبکههای اجتماعی اسکایروم است.
- خدمات: شامل کلیه خدمات، امکانات، وبسایت و سرویسهای اسکایروم.
- وبسایت: وبسایت رسمی اسکایروم به آدرس اینترنتی https://www.skyroom.online
- فرم سفارش: درخواست کتبی مشتری یا سفارش الکترونیکی استفاده از خدمات اسکایروم از طریق ارسال ایمیل، پیام الکترونیکی، خرید آنلاین و سایر راههای مشابه.
- اطلاعات شخصی: کلیه اطلاعات مورد نیاز جهت عضویت در اسکایروم و بهرهبرداری از خدمات آن.
- اطلاعات محرمانه: اطلاعات شخصیای که توسط مشتری در اختیار اسکایروم قرار میگیرد یا اطلاعات عمومی که توسط سرورهای اسکایروم از مشتری جمعآوری میشوند.
۲.موضوع توافق نامه
۲.۱. این توافقنامه به انضمام فرم سفارش و همچنین سایر توافقنامهها از جمله سند « سیاستهای حفظ حریم خصوصی کاربران» که در بخش «توافقنامههای اسکایروم» در وبسایت اسکایروم ارائه گردیدهاند در مجموع قرارداد کامل میان اسکایروم و مشتری/کاربر را تشکیل میدهند. این توافقنامه بر کلیه خدمات، امکانات، وبسایتها و سرویسهای اسکایروم («خدمات») که بر پایه محصولات اسکایروم به مشتری ارائه میگردند حاکم خواهد بود. با امضا و یا تأیید الکترونیکی فرم سفارش مشتری اعلام میدارد که این توافقنامه و سایر توافقنامههای اسکایروم را به دقت مطالعه نموده است و با درک کامل و در کمال آگاهی موافقت خود را با تمامی مفادّ آن(ها) اعلام کرده است. ایجاد حساب کاربری توسط مشتری و یا استفاده از هرگونه خدمات اسکایروم به منزله پذیرش و قبول کلیه توافقنامههای اسکایروم است.
۲.۲. سیاستها و شرایط مربوط به استفاده از خدمات اسکایروم توسط مشتریان، نمایندگیها و سایر اشخاص ثالث و شرکت کنندگان و هر شخص حقیقی و حقوقی دیگری که بهصورت مستقیم یا غیرمستقیم و به واسطه مشتری به خدمات اسکایروم دسترسی پیدا نمودهاند قابل اعمال است.
۳.مدت زمان توافق نامه
این توافقنامه به محض ثبت سفارش مشتری میان وی و اسکایروم منعقد شده و در طول مدت خدمات انتخاب شده توسط مشتری معتبر خواهد بود و در صورت تمایل طرفین قابل تمدید است. پایان این توافقنامه به هر دلیلی مانع از تعهد طرفین به رعایت سیاستها و مقررات سند « سیاستهای حفظ حریم خصوصی کاربران» نخواهد بود.
۴. خدمات اسکایروم
۴.۱.مشتری میتواند از خدمات اسکایروم شامل فنّاوری ارتباطات آنلاین برای برقراری ارتباطات زنده و برخط با مخاطبین خود و با اهداف زیر بهرهمند شود:
- برگزاری جلسات کاری، تجاری، آموزشی و شخصی
- به اشتراکگذاری اطلاعات
- معرفی محصولات و خدمات
- ارائه مستندات
- سایر خدمات مطابق با مفادّ ذکر شده در همین توافقنامه
۴.۲.لازم به ذکر است که اسکایروم خدمات خود را بر بستر شبکههای اینترنت داخلی کشور جمهوری اسلامی ایران و اینترنت بینالمللی ارائه مینماید و خود تأمینکننده این زیرساختها نیست.
۵. شرایط استفاده از خدمات اسکایروم
کلیه خدمات اسکایروم که در قالب سرویسهای مختلف به مشتری ارائه میگردد و یا در قبال خرید یک یا چند محصول اسکایروم برای مشتری به صورت اختصاصی راهاندازی میشود شامل شرایط و ضوابط زیر هستند:
- ۵.۱. این توافقنامه تحت هیچ شرایطی به معنی انتقال مالکیت خدمات اسکایروم به مشتری نخواهد بود مگر اینکه بین طرفین طور دیگری توافق شود.
- ۵.۲. خدمات اسکایروم تنها برای بهرهبرداری مشتری در چهارچوب توافقنامه حاضر ارائه میگردد و هرگونه تولید مشابه، فروش مجدد و یا توزیع خدمات که خارج از ضوابط این توافقنامه باشند ممنوع بوده و متخلفین تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.
- ۵.۳. مشتری اطلاع دارد که خدمات، محصولات و حقوق مالکیت معنوی مرتبط با آن جزو داراییهای اسکایروم است و مشمول حقوق و قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران هستند. از این رو مشتری حق هیچ گونه دخل و تصرفی در محصولات مانند حذف نشان کپیرایت، لوگو، عنوان، لینک و سایر اقدامات مشابه را ندارد. مشتری همچنین حق تغییر، ویرایش، واگذاری به غیر، مهندسی معکوس، تلاش برای دستیابی به کدهای اصلی (Source Code) و یا De-Compile محصولات اسکایروم را نخواهد داشت.
- ۵.۴. با رعایت حقوق مالکیت معنوی و همچنین مفادّ این توافقنامه مشتری میتواند از خدمات اسکایروم به عنوان زیرساخت جهت توسعه فعالیّتهای خود و کسب درآمد بهرهبرداری نماید. علاوه بر این مشتری با امکانات فراهم شده از سوی اسکایروم ضمن مدیریت این خدمات میتواند بخشی از آنها را بهصورت کنترل شده و محدود در اختیار شخص ثالث حقیقی و یا حقوقی به عنوان کاربر قرار دهد. امّا مشتری حق واگذاری کلّ خدمات ارائه شده از سوی اسکایروم را به شخص ثالث حقیقی و یا حقوقی ندارد.
- ۵.۵. مشتری در طول مدت قرارداد خود با اسکایروم حق استفاده رایگان از یک یا تمامی گزینههای تغییر خدمات که به منظور رفع مشکلات و بهبود عملکرد خدمات که تحت عنوان «بهروزرسانی» (Updates) از سوی اسکایروم عرضه میگردد را دارد. با این وجود اسکایروم در خصوص تغییرات خدمات که به منظور افزودن امکانات جدید، ارتقای امکانات فعلی و یا عرضه نسخه جدید خدمات که تحت عنوان «ارتقا»(Upgrades) عرضه میگردد مجاز به دریافت هزینه پیش از فراهم نمودن دسترسی مشتری به تغییرات مذکور خواهد بود.
- ۵.۶. مشتری آگاهی کامل دارد که اسکایروم ممکن است خدمات خود را به صلاحدید خود در هر زمان بهروزرسانی نماید و هیچ گونه تعهدی مبنی بر اطلاع رسانی به مشتری در خصوص بهروزرسانیهای انجام شده نخواهد داشت.در عین حال بر اساس سیاستهای اسکایروم و در موارد لزوم این موضوع در سایت اسکایروم اطلاعرسانی میشود.
- ۵.۷. مسئولیت تأمین اینترنت، سختافزارهای لازم و نیز پرداخت هزینههای مربوط به آنها در راستای استفاده از خدمات اسکایروم بر عهده مشتری است.
- ۵.۸. اسناد و یا فایلهای به اشتراک گذاری شده در رویدادها متناسب با سطح دسترسی کاربران در اختیار آنها قرار خواهد گرفت. لذا مسئولیت بارگذاری، محتوا، حقوق ناشی از هر سند، مدیریت، نگهداری و یا حذفشان از سیستم اسکایروم بر عهده مشتری است.
- ۵.۹. اسناد و فایلهای بارگذاری شده در پلتفرم (بستر) اسکایروم در کلیه سرویسهای غیرفعّال صرفاً تا 90 روز پس از پایان سرویس خریداری شده نگهداری میگردند و پس از پایان مدت مذکور از سامانه حذف خواهند گردید. لذا کاربران میبایست در صورت نیاز نسبت به پشتیبانگیری (Backup) از محتوای فایلهای حساب خود قبل از منقضی شدن مدت مذکور اقدام نمایند.
- ۵.۱۰. مشتریان اسکایروم به عنوان برگزارکنندگان کلاس و دوره و وبینارهای آنلاین متعهد میشوند تا پس از اتمام استفاده از خدمات ارائه شده در پلتفرم اسکایروم از اطلاعات شخصی شرکت کنندگان هیچگونه استفاده غیرقانونی ننمایند. در غیر این صورت اسکایروم و شخص ذینفع مجاز به پیگیری قضایی موضوع نزد مراجع قانونی خواهند بود.
۶. تعهدات مشتری
۶.۱. مشتری در خصوص محتوای رویدادها، حساب کاربری و هر آنچه در حین بهرهبرداری از خدمات اسکایروم منتقل و منتشر میگردد مسئول خواهد بود. نحوه استفاده مشتری از خدمات اسکایروم مشمول مفادّ این توافقنامه و نیز تمامی قوانین، مقررات و آییننامههای قانونی منطقهای، استانی، کشوری (کشور جمهوری اسلامی ایران) و بینالمللی خواهد بود. موارد زیر بخشی از این قوانین و مقررات هستند:
الف) پست، انتشار و فراهم نمودن دسترسی به هر گونه بدافزار و یا نرمافزار و فایلهای الکترونیکی و کامپیوتری که محتوی ویروس، تروجان، کرم و سایر برنامههای مخرب و مضر هستند اکیداً ممنوع است.
ب) استفاده از خدمات در راستای هر گونه هدفی که وفق قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران و یا قوانین بینالمللی غیرقانونی قلمداد میشود اعم از اهداف سیاسی، اخلاقی، اعتقادی، دینی، تجاری و غیره اکیداً ممنوع است.
ج) استفاده از خدمات با هدف تلاش غیرقانونی برای دسترسی غیرمجاز به سیستمهای رایانهای و تجهیزاتیای که مشتری حق دسترسی به آنها را ندارد و یا دخالت و ایجاد اختلال در سایر شبکههای رایانهای و یا شبکههای مرتبط با خدمات اکیداً ممنوع است.
د) تجاوز به حقوق مالکیت معنوی، کپیرایت، ثبت اختراع، علایم تجاری، اسرار تجاری، حقوق مالکیت، حقوق عمومی، حقوق شخصی اشخاص ثالث و یا انتشار و به اشتراکگذاری محتوایی که حق مالکیت آنها متعلق به مشتری نبوده و مشتری مجاز به انتشار و به اشتراکگذاری آنها نیست اکیداً ممنوع است.
ه) انتشار هر گونه محتوای غیرقانونی، خلاف عرف، مغایر با شئونات اسلامی، ضد دینی، آزاردهنده، افتراآمیز، توهینآمیز، نژادپرستانه، غیراخلاقی، سوءاستفاده کننده، خشونتآمیز، تهدیدآمیز، رعبانگیز، مضر، مبتذل، ناپسند، رکیک و نیز هر گونه مطلب قابل اعتراض اکیداً ممنوع است.
۶.۲. مشتری موافقت خود را مبنی بر پذیرش مسئولیت کارکنان و مصرف کنندگان نهایی اعم از مخاطبین، شرکای تجاری و تمامی افرادی که امکان بهرهبرداری از خدمات فراهم شده برای مشتری را دارند اعلام میدارد. از این رو چنانچه اسکایروم به این نتیحه برسد که رفتار مشتری در حین بهرهبرداری از خدمات اسکایروم موجب نقض مفاد این توافقنامه گردیده است حق مسدود نمودن و یا غیرفعّال کردن حساب کاربری مشتری و خدمات ارائه شده به ایشان را همراه با هرگونه اقدامی که به صلاحدید خود لازم و یا مناسب بداند خواهد داشت. این امر به مثابه ختم یکجانبه توافقنامه خرید خدمات از اسکایروم بوده و اسکایروم تهعدی نسبت به بازپرداخت هزینه دریافت کرده نخواهد داشت.
۶.۳. مشتری آگاه است که وبسایت و خدمات اسکایروم برای مخاطبین عمومی ایجاد شده و برای افراد زیر سن قانونی 18 سال هدفگذاری و طراحی نگردیده است. لذا خریدار سرویسهای اسکای روم باید تأیید نماید که به سن قانونی 18 سال تمام رسیده است. همچنین از آنجاییکه اسکایروم کنترلی بر محتوای ارائه شده ندارد استفاده افراد زیر 18 سال از خدمات و امکانات اسکایروم منوط به اذن و همراهی والدین و یا افراد معتمد و بالای 18 سال آنها است. مسئولیت عدم رعایت این موضوع و عواقب ناشی از آن به هیچ عنوان بر عهده اسکایروم نخواهد بود.
۶.۳.۱. در صورتی اسکایروم مطلع شود که مشتری کمتر از 18 سال سن دارد یا واجد شرایط لازم نیست میتواند دسترسی مشتری را بدون هشدار قبلی مسدود نماید.
۶.۳.۲. مفاد بند 6.3 مانع از استفاده دانشآموزان و یا کسانی که زیر ۱۸ سال هستند به عنوان کاربر و یا شرکت کننده از خدمات اسکای روم با اجازه و نظارت والدین و یا مدیران مجموعههای آموزشی نخواهد بود.
۶.۳.۳. چنانچه نقض مفادّ این توافقنامه توسط مشتری سبب ورود ضرر و خسارت مادی یا معنوی به اسکایروم گردد و یا موجب شکایت افراد یا نهادهای ثالث از اسکایروم شود مشتری مسئول بوده و اسکایروم حق پیگیری قانونی موضوع را خواهد داشت.
۷. حساب کاربری و گذرواژه
۷.۱. مشتری برای استفاده از خدمات اسکایروم باید یک آدرس ایمیل جهت ثبتنام و ایجاد حساب کاربری در سایت و یک گذرواژه برای دسترسی به این حساب کاربری انتخاب نماید.
۷.۲. مشتری میبایست به منظور حفظ امنیت خدمات، نام کاربری و گذرواژه خود را کاملاً محرمانه نگاه دارد. دسترسی به خدمات حفاظت شده با نام کاربری و رمز ورود تنها برای افرادی که این اطلاعات را در اختیار داشته باشند فراهم خواهد بود. مشتری متعهد میگردد از تمامی گذرواژههای خود با دقت حفاظت نماید چرا که مسئولیت هر گونه فعالیت و بهرهبرداری از خدمات اسکایروم متوجه صاحب حساب کاربری مربوطه (مشتری) است.
۷.۳. مشتری متعهد میگردد تا هر گونه استفاده افراد ناشناس از حساب کاربری خود یا فعالیتهای مشکوک به نقض امنیت حساب که شامل سرقت اطلاعات حساب کاربری یا خطر انتشار این اطلاعات است را بلافاصله به اسکایروم اعلام نماید.
۷.۴. مشتری مجاز به استفاده از حساب کاربری شخص دیگر نبوده و نباید مشخصات حساب کاربری خود را در اختیار شخص ثالث قرار دهد. اسکایروم مسئول خسارات ناشی از استفاده شخص ثالث از حساب کاربری مشتری (با آگاهی یا بدون آگاهی مشتری) نخواهد بود و تمامی عواقب ناشی از آن متوجه مشتری است. مسئولیت هرگونه خسارات ناشی از استفاده شخص ثالث از حساب کاربری مشتری که ممکن است متوجه اسکایروم و شرکای تجاری آن گردد بر عهده مشتری است و مورد پیگیری قانونی قرار خواهد گرفت.
۷.۵. هرگونه تلاش جهت دسترسی به حساب کاربری و خدمات دیگران مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت و جزء جرایم رایانهای محسوب میگردد.
۷.۶. اسکایروم هرگز ایمیلی مبنی بر درخواست ارائه نام کاربری و گذرواژه به مشتریان و کاربران خود ارسال نخواهد کرد.
۸. هزینهها و شرایط پرداخت
۸.۱. اسکایروم در قبال ارائه خدمات خود هزینههایی را بهصورت ماهیانه، سالیانه و یا موردی از مشتری دریافت مینماید. پرداخت این هزینهها در قالب صدور صورتحسابهای آنلاین و با روشهای گوناگونی چون واریز به حساب، انتقال کارت به کارت و پرداخت آنلاین توسط مشتری صورت میپذیرد.
۸.۲. در روشهای پرداخت آنلاین مشتری به درگاههای مستقیم و واسط بانکی متصل میشود و اطلاعات مالی مشتری به هیچ عنوان در اختیار اسکایروم قرار نخواهد گرفت. اسکایروم نهایت دقت و حساسیت را در انتخاب درگاههای بانکی در نظر خواهد داشت اما مسئولیت امنیت اطلاعات مالی مشتری به هیچ عنوان بر عهده اسکایروم نبوده و صاحبان درگاههای پرداخت الکترونیک بر اساس توافقنامههای خود باید پاسخگوی کاربران خود از جمله مشتریان اسکایروم باشند. با این حال در صورت بروز هر گونه مشکل امنیتی، اسکایروم نهایت همکاری و مشارکت را با دستگاههای قضایی و قانونی مرتبط جهت رفع مشکل مشتری خواهد داشت.
۸.۳. فعّالسازی خدمات مورد تقاضای مشتری منوط به پرداخت هزینههای اعلام شده در قالب صورتحساب است و اسکایروم بدون پرداخت این هزینهها هیچ گونه تعهدی در خصوص ارائه خدمات به مشتری نخواهد داشت. مدت زمان لازم برای صدور صورتحساب حداکثر 24 ساعت پس از دریافت درخواست کتبی مشتری از طریق فرم سفارش، ایمیل، پیام الکترونیکی یا خرید آنلاین است و مهلت پرداخت صورتحساب 10 روز کاری از زمان صدور آن است. در صورت عدم پرداخت صورتحساب در مهلت مقرر اسکایروم میتواند بنا بر صلاحدید خود از ارائه خدمات به مشتری صرف نظر نماید.
۸.۴. پرداخت صورتحساب توسط مشتری هیچ گونه تعهدی را مبنی بر ارائه خدمات برای اسکایروم به همراه نخواهد داشت و اسکایروم میتواند بنابر صلاحدید خود و به دلایلی چون عدم احراز صلاحیت مشتری، احتمال سوء استفاده از خدمات، دستورالعمل مراجع قانونی و قضایی و یا سایر دلایل موجّه هزینه پرداخت شده را به مشتری مرجوع نموده و از ارائه خدمات امتناع نماید.
۸.۵. مشتری میتواند در هر زمان از دریافت خدمات اسکایروم انصراف دهد. در صورت انصراف هزینه پرداخت شده به هیچ عنوان به مشتری مسترد نخواهد شد.
۸.۶. مشتری میتواند در هر زمان درخواست ارتقای خدمات خود را اعلام نماید. در این صورت اسکایروم با در نظر گرفتن عواملی چون هزینه پرداخت شده توسط مشتری برای خدمات فعلی، میزان مصرف مشتری از خدمات فعلی و هزینه خدمات جدید مورد تقاضا صورتحساب جدیدی را صادر مینماید. پس از پرداخت صورتحساب توسط مشتری خدمات مورد تقاضا برای ایشان فعاّل خواهد شد.
۸.۷. مشتری در پایان مدت اعتبار خدمات میتواند نسبت به تمدید و یا انصراف از دریافت خدمات اقدام نماید. با این وجود چنانچه مشتری هنگام دریافت خدمات اسکایروم گزینه «تمدید خودکار» را انتخاب نموده باشد با پایان مدت سرویس مورد نظر برای مدت مشابهی تمدید میشود. درصورتیکه مشتری قصد تغییر نوع خدمات و یا مدت قرارداد را داشته باشد باید 5 روز قبل از پایان مهلت خدمات فعلی مراتب را به اسکایروم اعلام نماید تا تغییرات لازم در حساب مشتری اعمال گردد. در هرصورت 10 روز قبل از پایان مدت قرارداد یک پیام از طرف اسکایروم جهت یادآوری به ایمیل و شماره موبایل مشتری ارسال میشود.
۸.۸. هرگونه تأخیر در درخواست تمدید خدمات و یا عدم پرداخت صورتحساب صادر شده در مهلت مقرر به منزله انصراف مشتری از دریافت خدمات بوده و اسکایروم مجاز به قطع دسترسیهای مشتری به خدمات خواهد بود.
۸.۹. اسکایروم در هر زمان مجاز به تغییر تعرفهها و افزایش یا کاهش هزینه خدمات است. این تغییرات در بخشهای مرتبط در وبسایت اسکایروم منعکس میگردد و مشتری در هر زمان میتواند با مراجعه به وبسایت از آخرین تغییرات تعرفهها مطلع گردد. تغییر تعرفهها در قرارداد فعلی مشتری اثری ندارد و در صورت تمدید خدمات و یا درخواست خدمات جدید مبنای صدور صورت حساب قرار خواهد گرفت.
۹. گارانتی، ضمانت و مسئولیت
۹.۱. اسکایروم تضمین مینماید که کلیه خدمات و موضوعات مندرج در این توافقنامه بهصورت کاملاً حرفهای و تخصصی فراهم شده است و منطبق با مستندات تهیه شده توسط اسکایروم و یا محتوای مندرج در وبسایت اسکایروم خواهد بود.
۹.۲. اسکایروم میتواند در صورت نیاز و با صلاحدید خود تعهدات مندرج در این توافقنامه را برای مشتری با روشهایی چون فعّالسازی مجدد خدمات و افزایش مدت آن بدون دریافت هزینه اضافی و یا توقف خدمات و فسخ این توافقنامه در قبال بازپرداخت متناسب با هزینه اشتراک و خدمات پرداخت شده توسط مشتری تضمین نماید.
۹.۳. مشتری اطلاع دارد که بخش عمدهای از خدمات اسکایروم بر بستر اینترنت ارائه میگردد و کیفیت این خدمات به زیرساخت ارتباطی فراهم شده توسط دولت جمهوری اسلامی ایران وابسته است. از این رو در صورت بروز هرگونه اختلال در بسترهای ارتباطی داخل و خارج از کشور، کیفیت اینترنت و اینترانت، شبکههای کابلی، رادیویی، بیسیم، مخابراتی، سیستم فیلترینگ، شبکه برق رسانی و سایر عوامل خارج از کنترل اسکایروم هیچ گونه مسئولیتی متوجه اسکایروم نخواهد بود.
۹.۴. اسکایروم تمام تلاش خود را برای فراهم آوردن امکانات و قابلیتها و خدمات متناسب با نیازهای مشتری به کار خواهد گرفت. در عین حال به تمام مشتریان توصیه میشود که قبل از خرید خدمات از نسخه رایگان اسکایروم استفاده نمایند. ارائه درخواست خدمات از سوی مشتری به منزله آگاهی کامل مشتری از کیفیت و کمیت خدمات اسکایروم خواهد بود و اسکایروم مسئولیتی در خصوص عدم انطباق خدمات با انتظارات مشتری نخواهد داشت.
۹.۵. مشتری اطلاع کامل دارد که مسئولیت هرگونه محتوا، فایل و اطلاعاتی که در حین بهرهبرداری از خدمات اسکایروم میان کاربران و مخاطبین مشتری ارسال و دریافت میگردند متوجه خود مشتری است. خسارات احتمالی وارده بر هر نوع سیستم رایانهای و الکترونیکی و از دست دادن اطلاعات حاصل از دانلود و همچنین مسئولیت استفاده از محتوای ذکر شده بر عهده مشتری خواهد بود و اسکایروم هیچ گونه نظارت و مسئولیتی در قبال موارد مذکور نخواهد داشت.
۹.۶. اسکایروم نهایت تلاش خود را برای حفظ حریم خصوصی مشتری و کاربران مشتری در محیط برگزاری رویدادها انجام خواهد داد و با ایجاد موانع امنیتی مانند ایجاد نام کاربری و گذرواژه برای ورود به رویدادها، پیوندهای اختصاصی، اتاقهای مجازی مجزا، ایزوله نمودن ارتباطات میان اتاقها و رویدادها، ارائه پنل مدیریتی اختصاصی به هر مشتری و هر گونه ابزار و راهکار لازم در خصوص ارتقای امنیت و حفظ حریم خصوصی محیط رویدادها از ورود اشخاص ناشناس و غیرمجاز به خدمات مورد بهرهبرداری مشتری جلوگیری به عمل میآورد. با این حال از آن جاییکه صدور حق دسترسی به خدمات مشتری توسط خود مشتری مدیریت میگردد اسکای روم هیچ گونه مسئولیتی در خصوص سوء استفاده احتمالی اشخاص ثالث از خدمات مشتری، با آگاهی یا بدون آگاهی وی، نخواهد داشت و مشتری میبایست نهایت دقت و حساسیت را در استفاده صحیح از امکانات مدیریتی فراهم شده جهت بالا بردن امنیت محیط بهرهبرداری از خدمات به کار گیرد. عدم انتشار بیرویه پیوندهای ورود به رویدادها، عدم انتشار نام کاربری و گذرواژه کاربران در بسترهای ناامن و تغییر پی درپی پیوندهای رویدادها از جمله تدابیر لازم برای حفظ امنیت خدمات اسکایروم از سوی مشتری هستند.
۹.۷. مشتری اطلاع کامل دارد که با استفاده از افزونهها و برنامهها و یا محصولات و نرمافزارهای جانبی توسط خود مشتری یا شرکتکنندگان امکان ذخیرهسازی، ضبط و نگهداری و انتشار محتوای ارائه شده در جلسات و رویدادها حتی بدون اطلاع مشتری و یا اسکایروم وجود دارد. لذا در صورت انتشار آگاهانه یا غیرآگاهانه محتوای رویدادها توسط مشتری و یا شخص ثالث و یا سو استفاده از محتوای ضبط شده، اسکایروم هیچ گونه مسئولیتی بر عهده نخواهد داشت و عواقب ناشی از آن تماماً متوجه مشتری و شرکت کننده خواهد بود.
۹.۸. ضبط و ذخیره سازی رویدادها و جلسات بدون اطلاع شرکتکنندگان نقض حقوق اولیه آنها است لذا در صورتی که مشتری قصد ضبط و ذخیرهسازی محتوی رویدادها و یا جلسات را دارد باید موارد را در ابتدای هر رویداد به اطلاع شرکت کنندگان برساند. در صورت تخلف از این تعهد مشتری مسئول هر گونه ادعا از ناحیه شرکت کنندگان و یا مراجع قانونی خواهد بود.
۹.۹. صرف نظر از موارد ذکر شده تمامی اطلاعات، مستندات و خدمات فراهم شده از سوی اسکایروم بدون هیچ گونه گارانتی و تضمینی ارائه میشود و مشتری صراحتاً موافقت مینماید که از خدمات ارائه شده با مسئولیت خود استفاده خواهد نمود.
۹.۱۰. مسئولیت محدود: مشتری میپذیرد که مسئولیت استفاده از خدمات اسکایروم تنها بر عهده وی بوده و در صورت بروز هرگونه خسارت مادی و معنوی به تجهیزات و یا اطلاعات مشتری که در نتیجه دسترسی یا استفاده از خدمات اسکایروم به وجود آید هیچگونه مسئولیتی بر عهده اسکایروم نخواهد بود.
۹.۱۱. مشتری موافقت مینماید که در صورت طرح هر گونه دعوی حقوقی و کیفری و یا ادعا و مطالبه خسارت از سوی اشخاص ثالث علیه اسکایروم یا کارکنان، مشاوران، مدیران، صاحبان، تأمینکنندگان اطلاعات، نمایندگیها و تمامی عوامل وابسته به اسکایروم به نحوی که آن ادعا و یا مطالبه ناشی از فعل و یا ترک فعل مشتری که از (الف) تعدی مشتری از تعهدات و وظایف مندرج در کلیه توافقنامههای اسکایروم (ب) هر گونه تقلب، فریبکاری و تحریف توسط مشتری و یا (ج) ادعای نقض حقوق از سوی اشخاص ثالث بر اساس اطلاعات، دادهها، فایلها و محتوای منتشر شده از سوی مشتری ناشی شده باشد نامبرده مسئولیت کامل پاسخگویی به ادعاها، خسارات و یا مطالبات اشخاص ثالث را اعم از خسارات مادی و معنوی بر عهده خواهد داشت و در صورت طرح هر گونه دعوی توسط اشخاص ثالث علیه اسکایروم مشتری مسئول پرداخت تمامی خسارات قانونی و هزینههای ناشی از دعوا اعم از هزینه دادرسی، حقالوکالهای که اسکایروم به وکلای خود پرداخت نموده، حق الزحمه کارشناس، حقالزحمه پرداختی به مشاوران حقوقی، فنی و کارشناسان و سایر غرامتهای اعلام شده از سوی اسکایروم خواهد بود.
۱۰. استفادههای مجاز از خدمات اسکای روم
۱۰.۱. استفاده از خدمات اسکایروم به منزله مطالعه، آگاهی و پذیرش مشتری و یا شرکت کنندگان از تمامی مفاد این توافقنامه است و مشتری متعهد میگردد که شرکت کنندگان مطابق با مفاد این توافقنامه عمل خواهند نمود و در صورت نقض مفاد این توافقنامه توسط مشتری یا شرکت کنندگان و یا کاربران ایشان مسئولیت کامل عواقب ناشی از آن بر عهده مشتری است.
۱۰.۲. مشتری تنها مجاز به استفاده از خدمات اسکایروم در راستای اهداف قانونی و اهداف منطبق با اصول و قواعد مندرج در این توافقنامه است. مشتری موظف است در روند بهرهبرداری از خدمات اسکایروم از هر اقدامی که ممکن است به شهرت، اعتبار، دارایی و خدمات اسکایروم لطمه وارد نماید اجتناب ورزد.
۱۰.۳. مشتری مجاز به اختصاص، انتقال، توزیع، فروش، اجاره و فراهم نمودن دسترسی به حساب کاربری اسکایروم (به عنوان مشتری) برای هیچ شخص ثالثی نخواهد بود مگر در مواردی که رسماً و صراحتاً و به صورت کتبی از سوی اسکایروم مجاز به انجام آن شناخته شده باشد.
۱۰.۴. اسکایروم هیچگونه مسئولیتی در قبال محتوای ایجاد شده، فراهم شده و یا منتشر شده توسط مشتری یا کاربران مشتری بر عهده ندارد. اسکایروم هیچ گونه نظارت و کنترلی بر محتوای ارایه شده توسط مشتریان و شرکت کنندگان آنها که در رویدادها منتشر میگردند نداشته و مشتری در قبال موارد زیر بهطور کامل مسئول است:
۱۰.۴.۱. هر گونه محتوایی که توسط مشتری یا شرکت کنندگان در بستر خدمات اسکایروم منتشر میشود؛
۱۰.۴.۲. انطباق محتوای منتشر شده با تمامی قوانین ناظر بر حقوق مالکیت معنوی، کپیرایت و قوانین مرتبط با انتشار و توزیع محتوا در کشور جمهوری اسلامی ایران؛
۱۰.۴.۳. پشتیبانیگیری (Backup) از محتوای خود جهت ارائه به مراجع قانونی و قضایی در صورت وجود هر گونه دعوی حقوقی/کیفری و یا دستور قضایی.
۱۰.۵. مشتری نباید از خدمات اسکایروم برای انتقال، توزیع، انتشار و نگهداری محتوایی که از سوی اسکایروم نامناسب اعلام گردیده است و یا بر اساس قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران و یا قوانین شناخته شده بینالمللی غیرقانونی، توهینآمیز، افتراآمیز، ناپسند، غیراخلاقی ، مبتذل، شامل محتوای جنسی، ضددینی، نژادپرستانه و در تضاد با عرف پذیرفته شده توسط جامعه اینترنتی و یا آنلاین باشد استفاده نماید. مشتری موظف است اطمینان حاصل نماید که محتوای خود و کاربرانش هیچ یک از قوانین و آییننامههای داخلی و خارجی شامل و نه محدود به ضوابط انتشار محتوا، کدگذاری، صادرات و حق و حقوق اشخاص ثالث را نقض نمینمایند. مشتری نمیبایست از خدمات اسکایروم برای انتشار محتوای حاوی بد افزار، ویروس یا سایر برنامههای مخرب استفاده نماید.
۱۰.۶. نقض و یا تلاش برای نقض امنیت خدمات اسکایروم و یا هر نوع شبکه، سیستم، سرور و حساب کاربری اشخاص ثالث که شامل و نه محدود به موارد زیر میگردد از سوی مشتری و شرکت کنندگان اکیداً ممنوع است:
۱۰.۶.۱. دسترسی به داده، اطلاعات، سرورها، حسابهای کاربری، بانکهای اطلاعاتی وغیره که مشتری مجاز به دسترسی به آنها نیست؛
۱۰.۶.۲. جعل هویت پرسنل اسکایروم و یا استفاده از هرگونه هویت جعلی؛
۱۰.۶.۳. اقدام به کاوش، اسکن، تست و آنالیز آسیبپذیری سیستمها، شبکه، و سرورها و نیز نقض امنیت و سیستمهای احراز هویت؛
۱۰.۶.۴. اقدام به ایجاد اختلال، مداخله و غیرفعّال نمودن خدمات هر یک از کاربران، سرورها و شبکهها، شامل و نه محدود به حملات “Overloading, “Flooding,” “Mail Bombing,” “Denial of Service” و یا “Crashing”؛
۱۰.۶.۵. هر گونه اقدامی برای در اختیار گرفتن خدمات، حساب کاربری و اطلاعات شخصی سایر مشتریان و کاربران؛
۱۰.۶.۶. هر گونه اقدامی در جهت ایجاد اختلال و یا دستکاری در سیستم مالی و صدور صورتحسابهای خدمات، نقض امنیت شبکه یا سیستمهای اسکایروم؛
۱۱. حقوق اسکایروم
۱۱.۱. در صورت اطلاع مشتری از هر گونه محتوا یا فعالیتهای ناقض مفاد این توافقنامه یا سایر توافقنامههای اسکایروم وی میبایست تمامی اقدامات لازم را جهت پیشگیری از توزیع، انتشار و نگهداری آن در خدمات اسکایروم به کار گیرد.
۱۱.۲. در صورت آگاهی اسکایروم از هر گونه محتوا و یا فعالیتهای ناقض قوانین و مفاد توافقنامههای اسکایروم (به تشخیص خود اسکایروم) میتواند بلافاصله دسترسی به آن محتوا را مسدود نموده، خدمات مرتبط با آن را متوقف و یا قطع کرده و هرگونه اقدام دیگری را که لازم بداند انجام دهد.
۱۱.۳. اسکایروم حق توقف و یا مسدودسازی خدماتی را که ادامه آنها منجر به نقض قوانین و وارد آمدن خسارت به خدمات، مشتریان و کاربران اسکایروم گردد برای خود محفوظ میداند.
۱۱.۴. اسکایروم مجاز به همکاری با مراجع قانونی جهت انجام تحقیقات لازم در خصوص شناسایی عوامل متخلف بوده و میتواند هویت و اطلاعات شخصی افرادی را که در نقض قوانین و بروز خسارات مادی و معنوی مسئول میداند افشا نماید.
۱۱.۵. اسکایروم پاسخگوی عواقب و خساراتی که از بهرهمندی و اعمال حقوق خود از جمله مسدود نمودن حساب کاربری مشتری، قطع دسترسی به خدمات اسکایروم و حذف اطلاعات ذخیره شده توسط مشتری ناشی شده و متوجه شرکتکنندگان و یا اشخاص ثالث میگردد نخواهد بود.
۱۱.۶. اسکایروم ضمن احترام به حقوق شرکت کنندگان و مشتریان و با رعایت اصول حاکم بر فعالیتهای خود و با اتکا به مفاد توافقنامهها و مقررات حاکم بر روابط اسکایروم با مشتریان و کاربران حق تفسیر و اجرای مفاد این توافقنامه از جمله مسدود سازی حساب و یا قطع دسترسی کاربران به حسابهای ایجاد شده را خواهد داشت. در صورتی که یک مشتری و یا کاربر با تصمیمات اسکایروم موافق نباشد میتواند ظرف مدت 10 روز از اطلاع از این تصمیم دلایل مخالفت خود را به صورت کتبی برای بررسی بیشتر به یک کمیته 3 نفره متشکل از نماینده بخش حقوقی، مسئول فنی و نماینده مدیرعامل اسکایروم ارسال نماید. کمیته مورد نظر ضمن بررسی اعتراض دریافتی اقدام به تصمیمگیری نهایی در زمان مقتضی خواهد نمود.
۱۲. قانون حاکم
این موافقتنامه بر مبنای قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران ناظر بر حقوق مدنی، حقوق تجارت، حقوق تجارت الکترونیکی، حقوق مصرفکنندگان، قوانین مرتبط با جرایم اینترنتی و آییننامههای مرتبط با حفظ و صیانت از حریم خصوصی اشخاص در فضای مجازی منعقد شده است و در صورت بروز هر گونه اختلاف قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران بر آن حاکم است.
۱۳. مرجع حل اختلاف
۱۳.۱. در صورت بروز هرگونه اختلاف و دعوای ناشی از این توافقنامه و یا راجع به یا در ارتباط با آن از جمله انعقاد، اعتبار، فسخ، نقض، تفسیر یا اجرای آن طرفین باید با حسن نیت و از طریق مذاکره در مورد اختلاف به مصالحه برسند. در صورت عدم مصالحه ظرف مدت 30 روز از زمان بروز اختلاف موضوع به مرکز داوری اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی ایران ارجاع میگردد که مطابق با قانون اساسنامه و آیین داوری آن مرکز با رای سه نفر داور (داور اختصاصی هر یک از طرفین و داور مرضیالطرفین و در صورت عدم نیل به توافق در تعیین داور مرضیالطرفین با انتخاب سرداور از سوی مرکز داوری) بهصورت قطعی و لازمالاجرا حل و فصل میشود. داوران علاوه بر مقررات حاکم عرف تجاری ذیربط را نیز مراعات خواهند نمود.
۱۳.۲. صلاحیت مرکز داوری مانع از طرح دعوی کیفری توسط اسکایروم در مراجع ذیصلاح قانونی نخواهد بود.
۱۴. شرایط اضطرار ( فورس ماژور )
چنانچه ارائه خدمات اسکایروم به دلیل وقوع وقایع غیرقابل پیشبینی و خارج از کنترلی نظیر سوانح و بلایای طبیعی، جنگ، ناآرامی، پاندمی، تحریم و همچنین بروز اختلال در بسترهای ارتباطی داخل و خارج از کشور، کیفیت اینترنت و اینترانت، شبکههای کابلی، رادیویی، بیسیم، مخابراتی، سیستم فیلترینگ و سیستم برق رسانی غیرممکن شود و یا با اختلال مواجه گردد هیچ گونه مسئولیتی متوجه اسکایروم نبوده و تا رفع عوامل مذکور کلیه اثرات آن در کیفیت خدمات اسکایروم غیرقابل اجتناب خواهد بود.
۱۵. تغییرات و به روزرسانی توافقنامه
اسکایروم ممکن است در بازههای زمانی مختلف این توافقنامه را بهروزرسانی نماید و شرایط و مفادّ آن را تغییر دهد. هرگونه تغییری در این خصوص در وبسایت اسکایروم قرار خواهدگرفت. بنابراین به تمامی کاربران توصیه میگردد برای آگاهی از آخرین تغییرات به وبسایت اسکایروم مراجعه نمایند. پس از بهروزرسانیها ادامه استفاده کاربران از وبسایت و خدمات اسکایروم به منزله پذیرش آگاهانه کلیه مفادّ توافقنامه جدید خواهد بود.