سلام دوست عزیز
در صورت داشتن سرویس فعال برای دریافت پشتیبانی آنلاین ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید.
اگر می خواهید نحوه ی شرکت در رویداد یا برگزاری رویداد را بدانید از صفحات راهنما استفاده کنید.
همچنین می توانید پاسخ سوالات خود در زمینه خرید را از مرکز تماس ما به شماره 02157605500 دریافت نمایید.
از من بپرس
نکات مهم در برگزاری رویدادهای آنلاین
اگرچه اسکای روم بستر برگزاری رویدادهای آنلاین را با کمترین سرعت اینترنت فراهم نموده است و پایداری آن با سرورهای قدرتمند پشتیبانی می گردد ولی کیفیت برگزاری رویدادهای آنلاین به عوامل دیگری نیز وابسته می باشد که می بایست از سوی برگزار کننده مورد توجه قرار گیرند.
- تجهیزاتبرای ارایه تصویر با کیفیت و وضوح بالاتر حتما از وبکم های جانبی استفاده نمایید چرا که وبکم لپ تاپ ها غالبا ضعیف هستند و کیفیت پایین تصویر آن ها اثر بسیار منفی بر شرکت کنندگان رویداد شما خواهد داشت. در خصوص میکروفون نیز حتما قبل از برگزاری رویداد از کیفیت مطلوب صدای آن اطمینان حاصل نمایید. هندزفری های معتبر در بسیاری موارد کیفیت بالایی را به همراه دارند و می توانند به عنوان میکروفون مورد استفاده قرار گیرند.
- اینترنتاینترنت برگزار کننده رویداد و ارایه دهندگان می بایست از نوع ADSL باشد تا پایداری لازم را برای ارسال محتوا (صدا، تصویر، دسکتاپ و…) به سرور تامین نماید. از این رو (1)صرف نظر از سرعت اینترنت های GPRS و Wimax تا حد ممکن از این نوع اینترنت برای برگزاری رویدادهای خود استفاده نکنید. (2)دقت داشته باشید اینترنت پیش بینی شده به هیچ عنوان نباید در حین برگزاری رویداد توسط کاربران دیگر مورد استفاده متفرقه قرار گیرد. خصوصا انجام دانلود با نرم افزار IDM موجب افت شدید پهنای باند و اختلال جدی در برگزاری رویداد شما خواهد شد. (3)از اتصال به پراکسی و ابزارهای رفع فیلتر نیز در حین برگزاری رویداد اجتناب نمایید.
- ارایه محتواهدف از برگزاری هر رویداد آنلاین ارایه محتوا در قالب متن، صدا، تصویر و… به مخاطبین می باشد. بدیهی است کیفیت و ارزش این محتوا در میزان رضایت شرکت کنندگان نقش مستقیم دارد. البته توانایی ارایه دهنده نیز در انتقال آن به مخاطب بسیار حایز اهمیت است. از این رو به منظور حفظ تمرکز ارایه دهنده بهتر است حداقل یک کاربر به عنوان اپراتور در کنار ارایه دهنده محتوا به صورت آنلاین حضور داشته باشد و به صورت نوشتاری (چت) با کاربران در ارتباط باشد تا ارایه دهنده در فرصت مناسب به پاسخگویی سوالات کاربران بپردازد.
- مشکلات کاربراندر برخی موارد کاربران به دلیل ضعیف بودن یا ناپایداری اینترنت، بروز نبودن نسخه مرورگر و یا تنظمیات نادرست در دستگاه های مورد استفاده، در دریافت صدا و تصویر رویداد با مشکل مواجه می گردند. از این رو اکیدا توصیه می کنیم پیش از برگزاری رویداد اصلی با استفاده از “مدیای پیش فرض” و “اسلاید پیش فرض” امکان تست را برای کاربران خود فراهم نمایید تا بتوانند یک هفته قبل از برگزاری رویداد اصلی وارد اتاق شده و از دریافت صدا و تصویر فراهم شده اطمینان حاصل نمایند و در صورت نیاز مشکلات احتمالی را طبق “راهنمای تست کاربران” برطرف کنند.
- زمان برگزاری رویدادبرخی از ساعات شبانه روز جزو زمان های پرترافیک اینترنت در داخل کشور می باشند. به عنوان مثال بین ساعت 18:00 تا 22:00 و یا روزهای تعطیل ترافیک اینترنت کاربران داخل کشور بسیار بیشتر از زمان های دیگر است و ممکن است اینترنت برخی از مخاطبین شما دچار افت سرعت و کیفیت گردد. از این رو بهتر است تا حد ممکن زمان برگزاری رویدادهای خود را در اوقات کم مصرف برنامه ریزی نمایید.
- استفاده بهینه از ابزارهاپهنای باند مورد نیاز جهت شرکت در هر رویداد آنلاین رابطه مستقیم با حجم محتوای ارایه شده در آن رویداد دارد. به عنوان مثال دریافت صدای یک کاربر نیاز به 48 Kb/s پهنای باند دارد ولی برای دریافت تصویر دسکتاپ یک کاربر 280 Kb/s پهنای باند اینترنت مورد نیاز خواهد بود. از این رو توصیه می کنیم تا حد ممکن:
1. به جای استفاده از اشتراک دسکتاپ، محتوای خود را با نمایش اسلاید به مخاطبین ارایه نمایید.
2. از پخش تصاویر وبکم های غیر ضروری و افرادی که در حال گفتگو و ارایه محتوا نیستند خودداری کنید.
3. میکروفون کاربرانی که در حال ارایه محتوا و سخنرانی نیستند را غیرفعال نمایید.
4. در صورتی که تعدای از کاربران در دریافت محتوا با اختلال (قطع و وصلی صدا و تصویر یا تاخیر در دریافت آن) مواجه شدند، ابزارهای غیرضروری را غیرفعال نمایید. به عنوان مثال به هنگام پخش تصویر دسکتاپ ارایه دهنده می توانید وبکم ایشان را غیرفعال کنید.